Baterija za viljuškar (Trakciona baterija)

Trakcione baterije za viljuškare koje danas najčešće srećemo u viljuškarima su napona 24V, 48V i 80V, dok se u starijim modelima viljuškara susreću baterije i od 36V, 40V, 72V.

Jednu trakcionu bateriju za viljuškar sačinjavaju članci odnosno ćelije. Napon jednog članka iznosi 2V, što znači da trakciona baterija za viljuškar od 24V se sastoji od 12 članaka, od 48V baterija se sastoji od 24 članka, dok se od 80V baterija sastoji od 40 članaka složenih u jednom sanduku, gde članci redno povezani čine jednu trakcionu bateriju.

Jedan članak se sastoji od pozitivnih i negativnih ploča, gde su pozitivne i negativne ploče međusobno odvojene mikro-poroznim separatorima koji sprečavaju međusobni kontakt, a samim tim i kratak spoj dve ploče. Ploče su premazane pastom koja se naziva aktivna masa i upakovane su u plastičnu kutiju od polipropilena. Na dnu plastične kutije se nalazi slobodan prostor gde se sakuplja talog (sulfat) i time se izbegava da pomenuti talog (sulfat) napravi kratak spoj. Stvaranje sulfata je prirodan hemijski proces koji se javlja tokom radnog veka baterije, stoga ga je potrebno redovno uklanjati, a to je jedino moguće redovnim servisom baterije, odnosno procesom desulfatizacije baterije (revitalizacijom trakcione baterije).

Preporuka je da se desulfatizacija baterije radi već nakon druge ili treće godine upotrebe baterije, a za baterije starije od dve ili tri godine preporuka je da se radi jednom godišnje, kao jedna vrsta redovnog servisa baterije, u tom slučaju uvek ćete imati bateriju punog kapaciteta, kojoj ćete produžiti radni vek nekoliko godina, a ako znamo koliko su nove baterije skupe, proces desulfatizacije doprinosi velikim uštedama.

Više informacija o regeneraciji baterija odnosno procesu desulfatizacije možete saznati klikom na link ispod:

https://baterijezaviljuskare.rs/revitalizacija-baterija

Trakcione baterije za viljuškare se proizvode u 2 standarda, prvi mnogo zastupljeniji kod nas je DIN standard i drugi manje zastupljen BS standard (British standard). Razlika između ova dva standarda je u dimenziji članka odnosno čelije. 

Za trakcionu bateriju je pored redovnog servisiranja najbitnije pravilno održavanje iste. Evo nekoliko uputstava za pravilno održavanje trakcione baterije za viljuškare:

  • Članci u bateriji nikako ne smeju ostati suvi tj. bez demineralizovane vode
  • U bateriju dosipati isključivo demineralizovanu vodu
  • Dosipanje vode nakon punjenja baterije
  • Punjenje vode do donjeg nivoa ventilacionih čepova
  • Gornji deo baterije treba da bude suv i čist
  • Za vreme punjenja ventilacioni čepovi treba da budu otvoreni, a za vreme eksploatacije zatvoreni
  • Koristiti adekvatan punjač za bateriju
  • Izbegavati dopunjavanje baterije, bateriju prazniti do 20% kapaciteta, pa onda započeti ciklus punjenja i ne prekidati punjenje dok se baterija u potpunosti ne napuni.

Svaka trakciona baterija za viljuškar je predviđena da radi 5 sati pod punim opterećenjem. 

Kapacitet trakcione baterije za viljuškar se meri u Amper satima (Ah).

Ukoliko želite da proverite cenu nove baterije za vaš viljuškar ili pak cenu servisa baterije (desulfatizacije), pišite nam na našu mail adresu This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., pozovite nas na broj telefona 063 89 44 882 ili jednostavno popunite formular za upit: 

https://baterijezaviljuskare.rs/kontakt

Podaci koji su nam potrebni:

  • Marka i model viljuškara
  • Tip baterije (npr. 4 pzs, 5 pzs...)
  • Napon baterije i kapacitet baterije (napon u Voltima, kapacitet u Ah)
  • Dimanzije sanduka baterije (dužina, širina i visina)
  • Da li se na bateriji nalazi sistem za centralno dolivanje vode
  • Koji je konektor baterije
Facebook Google+